Forfatterblog: Latterlig dårlig markedsføring

Glimt af Glargaard (8)
7. October 2015
Glimt af Glargaard (9)
11. October 2015

download (2)
Jeg begyndte at tro på det. Tro på, at ”Selvværd for begyndere” var god. En lille nagende stemme plagede mig stadig med, at det var bare fordi der endnu ikke var andre, der havde udgivet noget om selvværd.Det lykkedes mig dog, at tro så meget på bogen, at jeg besluttede at markedsføre den noget mere.

Jeg fik trykt små fine flyers og så tog jeg, begejstret over min smarte idé, over til Hjørring, hvor den jyske udgave af Bilka ligger – A-Z – og satte en flyer i ALLE vinduesviskerne på bilerne på parkeringspladsen. Jeg puttede den i ALLE indkøbsvognene der stod parkeret udenfor og tog hjem, dødtræt og mange tusinde kroner fattigere – og så begyndte det at regne. Jeg havde ikke checket vejrudsigten.

Jeg skrev ud til en masse psykologer i Nordjylland og fortalte begejstret om bogen og anmeldelserne og læserbrevene og spurgte, om de var interesseret i at få et bladreeksemplar. Jeg hørte ikke fra en eneste af dem. Spild af tid og frimærker.

Jeg betalte mig i dyre domme fra at få annoncer for bogen slået op i bowlinghaller, lokalaviser og tilmeldte mig den ene messe efter den anden og brugte mange penge og meget tid på at stå og vifte med den dér uden at sælge noget særligt.

Grunden til det var naturligvis, at det kunne ses som skamfuldt at købe en bog, der med sin titel antydede at køberen havde lavt selvværd.

På trods af alle mine ”fantastiske idéer” solgte bogen i massevis. Ikke på grund af de tiltag, men på grund af mediernes dækning – og mund-til-øre metoden. Jeg blev jævnligt ringet op af nogen, som ikke ville bestille den hos boghandleren – boghandlere skulle i hvert fald ikke vide, at der gik nogen rundt i byen med sådan nogle problemer – men som mindeligt bad mig sende bogen i en anonym konvolut. Det gjorde jeg.

Sjovt som holdningen til hvad der er tabu kan ændre sig. I dag har jeg flere gange oplevet at sidde i muntert lag og få et smil og ros fra en som åbent siger, at vedkommende har købt bogen og haft glæde af den. Den sælger stadig. SELVOM der er kommet ikke bare en del, men et UTAL af bøger om selvværd, så er det stadig en sællert. Sikkert fordi den er så let tilgængelig, konkret og fyldt med eksempler, som andre kan spejle sig i.

Flere af læserne begyndte nu at skrive til mig og foreslå, at jeg skulle skrive en opfølger der på samme let tilgængelige måde gav redskaber til parforholdet. Det gjorde jeg – og den blev min værste fiasko. Hvorfor kan du læse i næste indlæg.

Her kan du se alle de bøger, ebøger, lydbøger og videokurser jeg har udgivet indtil videre.

Du kan få automatisk besked, når der kommer nye indlæg ved at trykke “Follow this blog” ude til venstre.

 

Facebook Comments

Ku' du li' hvad du læste? Så kan du få mere i samme stil fra mine mails - udfyld felterne og få tilsendt mere, der hjælper dig videre!
Translate »